جستجو

پمپ کلاج ال90 اورجینال

پمپ کلاج اورجینال رنو، مناسب برای خودرو ال 90
i h
ارسال به
*
*
روش ارسال
نام
تخمین تحویل کالا
قیمت
روش حمل و نقلی وجود ندارد

پمپ کلاچ قطعه ای است که هم در خودروهای گیربکس دستی و هم در خودروهای هیدرولیک وجود دارد. پمپ کلاچ، بخشی از کلاچ خودرو است و کلاچ، در خودرو ها وظیفه تعویض دنده را به عهده دارد. کلاچ جز یکی از سیستم های هیدرولیک خودرو است و برای عملکرد خود نیاز به روغن ترمز دارد. ساختار کلاچ به این صورت است، قسمتی به سیلندر کلاچ متصل است که با حرکت خود، مایع هیدرولیک را داخل مخرن آن به حرکت در می آورد و به سمت بالا و پایین جابجا می شود. این قطعه متصل شونده به سیلندر، پمپ کلاچ است. پمپ کلاچ با عملکرد خود نیروی لازم برای حرکت مایع درون مخزن کلاچ را فراهم میکند و به این ترتیب باعث آزاد شدن صفحات کلاچ از هم می شود و شرایط را برای تعویض دنده فراهم می کند. سالم بودن پمپ کلاچ برای خودرو بسیار حیاتی است، زیرا در صورتیکه درست عمل نکند، در فرآیند تعویض دنده مشکل ایجاد می کند و حتی ممکن است منجر به بروز تصادف شود. از این رو باید سلامت کلاچ و پمپ کلاچ چک و کنترل شود.

باتوجه به اینکه پمپ کلاچ مستقیما به سیلندر متصل است، اگر با مشکلی مواجه شود، این مشکل را به پدال کلاچ نیز منتقل می کند و شما در هنگام رانندگی متوجه آن خواهید شد. اغلب مشکل خود را با نشت مایع هیدرولیک داخل کلاچ و یا عملکرد نادرست پدال کلاچ نشان می دهد. معمولا علائمی در خودرو نشان می دهد که پمپ کلاچ و یا سیلندر کلاچ آسیب دیده است.

  • کم شدن سطح مایع کلاچ و یا آلوده شدن آن، نشان از آسیب به یکی از این قطعات است. در صورتیکه قطعات درگیری در کلاچ فرسوده شده باشند، ذرات خود را به داخل مایع کلاچ رها می کنند و باعث آلودگی آن می شوند.
  • در صورتیکه هنگام تعویض دنده با مشکل مواجه شدید و دنده خودرو خیلی سخت عوض شد، بدانید که کلاچ شما با مشکل مواجه شده است. کلاچ یک سیستم هیدرولیک است و عملکرد نادرست آن، نشان دهنده مشکل در یکی از قطعات ساختاری آن است.
  • در صورتیکه در قسمت زیرین محل قرارگیری کلاچ نشتی مایع مشاهده کردید، نیاز به بازرسی کلاچ و تعویض سیلندر یا پمپ کلاچ هست.
0.0 0
بررسی و نظر خود را بنویسید بستن
  • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*