جستجو

رادیاتور آب کولئوس اورجینال

تولید کننده: Renault Group
ارسال به
*
*
روش ارسال
نام
تخمین تحویل کالا
قیمت
روش حمل و نقلی وجود ندارد

رادیاتور آب خودرو یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ارکان خنک‌سازی موتور به‌حساب می‌آید. این وسیله مجموعه‌ای از لوله‌ها و پره‌های دفع حرارت است که در کنار هم می‌توانند آب داغ موتور را خنک کنند. آب به‌وسیله واترپمپ خودرو به درون موتور کشیده و بعد از دفع حرارت وارد رادیاتور می‌شود. رادیاتور ماشین نیز در معرض هوای خنک قرار دارد و می‌تواند حرارت اضافی مایع خنک کننده موتور را دفع کند. اهمیت رادیاتور ماشین به حدی است که اگر کوچک‌ترین مشکلی در کارکرد این قطعه پیش بیاید، احتمال دارد موتور به ایرادات پرخرجی مثل سوختن واشر سرسیلندر، خرابی رینگ و پیستون و حتی یاتاقان زدن دچار شود. بنابراین وجود رادیاتور و همچنین اطمینان از صحت عملکرد آن در خودرو بسیار مهم و حیاتی است.

نشانه‌های خرابی رادیاتور

رادیاتور ماشین باید دمای موتور را همیشه در محدوده استاندارد نگه دارد. بنابراین اگر مشاهده کردید که دمای موتور از حد استاندارد همیشگی خارج شده و بالا رفته است، بدانید که ایرادی در سیستم خنک‌کننده، به‌ویژه رادیاتور به وجود آمده است. بنابراین مهم‌ترین نشانه خرابی رادیاتور افزایش بیش از حد دمای موتور و آمپر آب است.

داغ شدن موتور، خنک شدن باد بخاری، وجود نشتی در اطراف رادیاتور و… اصلی‌ترین نشانه‌های خرابی رادیات ماشین به‌حساب می‌آیند.

0.0 0
بررسی و نظر خود را بنویسید بستن
  • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*